Een warm contact, een snelle, zorgeloze oplevering en content die een heel jaar door helpt bij klantenbinding: Bianca Peeters en Jeroen Arnouts van beursorganisator Easyfairs zweren bij Onuitwisbaar.
“De samenwerking van Onuitwisbaar levert ons niet alleen content op die we een heel jaar door kunnen gebruiken, maar neemt tegelijk heel wat druk van onze schouders”, zegt Bianca Peeters, Marketing Event Manager bij Easyfairs. “Het resultaat laat nooit lang op zich wachten, is van hoogstaande kwaliteit en de manier van samenwerking boezemt vertrouwen in. Ik kan er geen slecht woord over zeggen.”
Groei voor content én vertrouwen
De eerste introductie tussen Easyfairs en Onuitwisbaar vond plaats op de Voka Bedrijfsdagen in 2021. “We waren op zoek naar een nieuwe partner om ons te ondersteunen in persrelaties en videocontent”, vertelt Bianca. “We hadden al eens samengewerkt met een ander bureau, maar dat was ons niet zo bevallen – de ideeën matchten niet. Het allemaal zelf doen, was ook geen optie want op zo’n beurs komt alles tegelijk op je af. Het was daarom kwestie van de júiste partner te vinden.”
De eerste samenwerking was de Transport & Logistics-beurs, gevolgd door het Lees!-boekenfestival. “Die verliepen heel positief”, herinnert Jeroen Arnouts zich, hij is Head of Event bij Easyfairs. “Omdat we een grote nood hadden aan korte videocontent en PR hebben we Onuitwisbaar stelselmatig uitgetest bij andere events en dat verliep telkens heel goed. Het vertrouwen groeide zodanig dat we naar een volledige ‘account-takeover’ gingen voor sociale media: zo kunnen wij ons concentreren op andere prioriteiten.”
Het resultaat gaat breder dan de opdracht
De inspanningen van Onuitwisbaar renderen niet alleen tijdens de beurs. Jeroen: “We ontvangen telkens zoveel input dat we er een gans jaar gebruik van kunnen maken. Bijvoorbeeld om onze contacten warm te houden en nieuwe standhouders te overtuigen van een deelname. De filmpjes geven een heel compleet en divers beeld van wat er allemaal gebeurt op de beurs, de meerwaarde ervan voor de bezoeker en de geweldige sfeer op de vloer.”
“En een van de dingen die ik misschien wel het meest apprecieer, is dat Onuitwisbaar haast onmerkbaar aanwezig is”, vult Bianca aan. “Ze werken op de achtergrond, gaan helemaal mee op in de flow en toch ben ik er aan het einde van de dag gerust op dat het eindresultaat er zal zijn. Voor mij werkt dat heel rustgevend; als organisator heb je op die dagen immers geen nood aan extra kopzorgen.”
“Daarnaast is het goed om een extra paar ogen te krijgen op je communicatie”, zegt Jeroen. “Buiten je eigen echokamer, een keer andere klemtonen leggen dan degene waar we zelf altijd op focussen… Wij kennen natuurlijk onze leden, aprtners en klanten, maar zij kennen hun netwerk en weten hoe ze bijvoorbeeld iets in de pers kunnen krijgen. Dat is altijd een meerwaarde.”
Altijd hoger mikken
Is de juiste partner dan gevonden? “Zeker wel”, vertelt Jeroen. “Onuitwisbaar zorgt niet alleen voor een warm contact, maar ze tonen ook oprechte interesse. Hun achtergrond in B2B is daar natuurlijk niet vreemd aan. Verder is de samenwerking zoals een beurs: het is altijd goed, maar we gaan telkens voor nóg beter!”
Ben jij op zoek naar een strategische partner in contentproductie? Neem dan als de bliksem contact op met jens@onuitwisbaarproducties.be. Of lees je eerst verder in met het verhaal van Sterck Magazine.