Skip to main content

Al zeven jaar lang brengen STERCK Magazine en Onuitwisbaar samen zakelijke verhalen tot bij ondernemers. Vandaag geven we een inkijk in het succesrecept van een stercke relatie.

Het STERCK-concept bestaat uit een multichannel-aanpak waarbij ondernemingen inteken op zakelijke pakketten om hun verhaal tot bij hun doelgroep te brengen. Een pakket bestaat doorgaans uit een redactioneel aanbod, met daarin een publireportage, testimonial of expertise-artikel, in combinatie met een assortiment aan social media-opties, video en online visibiliteit. De netwerkevents die hiermee gepaard gaan, zijn steevast grote publiekstrekkers.

Met stip op 1

“Voor de content die we onze klanten aanbieden, werken we met zowel eigen mensen als met freelancers,” legt Tessa uit; zij is COO bij Livid en verzorgt in opdracht van STERCK de coördinatie en opmaak van het magazine. “Voor de regio Antwerpen rekenen we in de eerste plaats op de mensen van Onuitwisbaar. Een groot deel van onze opdrachten vloeit doorgaans naar hen: we merken telkens dat ze beschikken over de capaciteit en de nodige algemene kennis om zich te verdiepen in verschillende bedrijven met uiteenlopende achtergronden.”

Onuitwisbaar verzorgt onder meer publireportages waarin bedrijven de kans krijgen om zich te profileren op een insteek naar keuze. Zo stellen ondernemingen zich op als expert in hun vakgebied, of haken ze hun expertise aan een actueel onderwerp. Wanneer een klant moeite heeft met het scherpstellen van hun boodschap, helpen de Onuitwisbaar-redacteurs hen op weg met gerichte vragen en een transparante aanpak. Het resultaat is steeds een artikel waarmee de klant tevreden is en de lezer iets bijleert.

Daarnaast werkt Onuitwisbaar regelmatig op artikels met een meer redactionele insteek zoals ‘Vraag & Antwoord’, ‘Blick Op’ en verschillende testimonials. Deze bieden ondernemingen de kans om hun doelpubliek te wijzen op de details van hun expertise waar minder vaak bij wordt stilgestaan.

Heldere communicatie

“Het is fijn samenwerken met Onuitwisbaar omdat we weten wat we aan hen hebben,” vertelt Tessa. “Onze communicatie verloopt voornamelijk per e-mail en dat werkt ontzettend vlot. Opdrachten worden snel opgepikt, er wordt duidelijk op gereageerd en deadlines worden strikt gerespecteerd – niet onbelangrijk voor onze redactie.”

“Nog een belangrijk punt: is er een probleem of is iets onduidelijk, dan wordt daar meteen op ingepikt en komen we snel tot een oplossing. Niets blijft in het ongewisse.”

Samenwerken in vertrouwen

Op een periode van zeven jaar ondergaat iedere relatie vroeg of laat een gedaanteverwisseling. Ook bij Onuitwisbaar gebeurde dat: af en toe maakte de vaste contactpersoon plaats voor een nieuwe wind. “Maar Bart De bruyn, de zaakvoerder van Onuitwisbaar, slaagde er telkens in om een vlekkeloze opvolging te verzorgen. Hij wist ons steeds te koppelen aan een geschikte persoon die past bij de mentaliteit, stijl en context van STERCK Magazine,” vertelt Tessa.

“Eén keer hebben we een minder contact gehad met onze contactpersoon, maar dankzij onze goede relatie met Bart was er toen de ruimte om dat te benoemen. Het was fijn om onze zorgen in vertrouwen te kunnen uitspreken en Onuitwisbaar is meteen en gepast omgegaan met die feedback. Bart heeft, mede dankzij zijn achtergrond bij Voka Mechelen-Kempen, dan ook erg veel inzicht in wat onze klanten bezighoudt en waar zij naar op zoek zijn. Sindsdien zijn we opnieuw zeer tevreden over de opvolging en uitwerking van onze projecten – feedback die we regelmatig mogen ontvangen van onze klanten!”

Een Onuitwisbare samenwerking

“Het is niet makkelijk om in de B2B-ruimte partners te vinden die zowel goed met uiteenlopende bedrijven kunnen omgaan als hun verhalen helder kunnen brengen. Bij Onuitwisbaar vinden we toch die combinatie en dat maakt ons werk heel wat makkelijker. We kijken ernaar uit om onze samenwerking verder te zetten!” besluit Tessa.