Skip to main content

Voor El Gusto Loco uit Boom is Onuitwisbaar de vaste partner voor videocontent en sociale media. Maar vorige zomer contacteerden ze ons met een loco idee. “Kunnen jullie de blikjes ontwerpen voor ons nieuwe project ‘Can Your Brand’?” Wij twijfelden natuurlijk geen seconde: “Yes we can!”

El Gusto Loco is het kind van Patrick Staes en Michèle De Coninck. Vanuit hun loods in Hoek in Boom ontwikkelen ze (fris)dranken met een hoek af. Van gefermenteerde kombucha tot klassiekere smaken, steeds met de focus op gezonde varianten. De smaken ontwikkelen ze zelf, of ze helpen bij het finetunen en opschalen van bestaande recepten waar klanten mee aankloppen voor hun bottling- en canningdiensten.

Vertrouw op je eigen kannen

Vorig jaar kregen ze het (te) gekke idee om een gezonde frisdrank op de markt te brengen die te bestellen is in een gepersonaliseerd blik. Bedrijven en organisaties kunnen zo, in  zowel kleine als grote oplage, blikjes bestellen met de eigen merkidentiteit op. ‘Can Your Brand’ werd al snel een toepasselijke naam. Maar om dat idee tot leven te brengen, zochten ze een partner voor het ontwerp van die blikjes. Knock knock. Who’s there? Onuitwisbaar.

Wij weten uiteraard hoe belangrijk brand visibility is en zagen meteen het potentieel van de ‘merkblikken’. Een gepersonaliseerde, gezonde frisdrank met een hoek af is een leuke toevoeging aan goodiebags, de ideale non-alcoholische aperitief op bedrijfsfeesten, unieke merch op beurzen of gewoon een communitybuildend zicht op kantoor wanneer je iedereen ziet drinken van een blik met het bedrijfslogo op! Kortom: de blikjes zullen snel het onderwerp van veel conversaties zijn.

 

Op smaak brengen

De inhoud van die blikjes voorziet El Gusto Loco naturalmente zelf. Momenteel zijn de smaken ‘limoen’ en ‘gember/bloedappelsien’ te koop; over een derde wordt al volop nagedacht. Het design daarentegen, dat brachten wij op smaak! En aangezien we El Gusto Loco goed kennen, zaten we snel op dezelfde lijn.

Na een eerste proefdruk bespraken we de laatste werkpunten, zoals het formaat van de barcode, het contrast tussen die code en het blik zodat het makkelijk te scannen is, de grootte van het lettertype, blinkende of geen blinkende letters… Want aangezien we met voeding werken, gelden er uiteraard strikte regels over welke info en logo’s duidelijk vermeld moeten staan op de verpakking. Samen met Patrick zorgden we ervoor dat we volledig binnen de deontologische lijntjes kleuren.

Time to shine

Nog een proefdruk verder was het eindproduct een feit. Ons restte dan enkel een product photoshoot op te zetten om ‘Can Your Brand’ visueel helemaal tot leven te laten komen. De eerste batches met samples zijn ondertussen ook verstuurd naar het netwerk van El Gusto Loco om ze kennis te laten maken met het idee.

De blikjes zijn namelijk te koop in drie formules. De ‘saaiste’ optie is het aankopen van de blikjes met ‘Can Your Brand’ en het El Gusto Loco-logo erop. Leuker en interessanter is natuurlijk je eigen logo/design aanleveren. Zo doe je jouw merk, letterlijk, bruisen van leven en creëer je beleving en herkenbaarheid onder medewerkers en bij klanten.

En wil je écht next-level gaan? Dan kan je bij ons aankloppen om een logo te ontwerpen, speciaal voor die eigen blikken. Tweemaal kloppen volstaat trouwens: Knock knock. Who’s there?

Voor Aansteker gingen we vorig jaar nog op bezoek bij El Gusto Loco met de even gekke Marc Fransen. Zo leer je hen meteen beter kennen!