Skip to main content

Rome werd niet op één dag gebouwd, en zeker niet door één enkele Romein. Ook toen al gold: labor in communi opus somnii efficit – of moderner gezegd: teamwork makes the dream work. Dat blijkt ook uit enkele recente cases waarbij ons hele team van Onuitwisbaar samenwerkte om het verschil te maken.

Voor de beste resultaten heb je altijd nood aan een team dat goed samenwerkt en op elkaar is afgestemd. Bij ons vertaalt zich dat in een bonte mix van creatievelingen en strategen. De ene vlot met de pen, de ander in de omgang. De ene verzot op video, de ander op audio. En allemaal verzot op samen de best mogelijke content maken, in welke vorm dan ook!

Universiteitsfonds Antwerpen

Als je team goed zit, wordt 1+1 al snel 3. Dat bewezen we in 2020 toen we voor het Universiteitsfonds Antwerpen – het mecenaat van de Universiteit Antwerpen – een volledige communicatiecampagne ondersteunden, van concept tot uitwerking. Hun missie: maatschappelijk verantwoord ondernemen stimuleren, een sterke community bouwen en het belang van wetenschap en onderwijs onder de aandacht brengen.

De campagne kreeg de titel: “Geef vandaag om morgen”. Want elke vorm van steun vandaag investeert het fonds rechtstreeks in de toekomst: in baanbrekend onderzoek en kwaliteitsvol onderwijs. Een pakkende slogan die voor het eerst weerklonk in de focusgroep die we hadden samengebracht op ons kantoor, om later te pronken op de universiteitsgebouwen, in kranten en magazines, te aanhoren was op de radio en, weliswaar te laat (sorry De Lijn, slechte mop), te zien was op bussen en trams door heel Antwerpen.

Maar daar bleef het uiteraard niet bij. Vertrekkend vanuit deze slogan gingen we aan de slag met ons team. Een radiospot (luister hieronder) ingesproken door Clara Cleymans en Michaël Pas, trok de aandacht van de Radio 1-luisteraars. Door ons bedacht, gescript en met oor voor detail opgenomen in de studio. Kunnen we, doen we! Daarnaast produceerden we verschillende video’s op locatie. Zo werd duidelijk waar de giften effectief naartoe gaan, waarom ze nodig zijn en welke impact ze maken.

Een project dat zowel het bedenken als het uitvoeren van campagnes en spots in zich hield. Een project dus ook waar ons hele team op de één of andere manier bij betrokken was. En vooral een project waar we allemaal volledig achter staan, omwille van haar mooie maatschappelijke impact.

AGS

Voor onze trouwe klant en (Aartselaarse) buur, Antwerp Golf School (AGS), zetten we met plezier ons hele team in. We ondersteunen al geruime tijd hun communicatie en socials, maar vorig jaar kwamen ze met een grotere vraag: een videocommercial die in eerste instantie werd getoond op schermen in de Antwerpse luchthaven en reclamespiegels, om daarna te pronken op regionale televisie. “Oké AGS, we got you!” was zowat de gemiddelde reactie binnen ons team.

Het idee over hoe die spot eruit moest zien, kwam van Kris, mede-eigenaar van AGS. Na wat brainstormwerk maakten we een script en shotlist. Kort en krachtig, en zonder te veel geschreven tekst. Aangezien de spot in eerste instantie in loop getoond werd op monitors en reclamespiegels, moest alles visueel heel duidelijk zijn. Voor de versie op ATV verleende kind aan huis Marc Fransen graag zijn bangelijke stem.

In de spot schitteren An Cornelis, Steven Peelaerts en Herman Boets in toffe rolletjes. De opnames vielen in een voor ons team drukke periode, maar dan rekenen we op ons sterke netwerk van externen – waarvan sommigen ondertussen zo goed als verlengden zijn van ons team. Het camerawerk, inclusief dronebeelden, werd daarom verzorgd door een freelancer (dankjewel Seppe). De edit en afwerking namen wij voor onze rekening. Een prachtig stukje teamwork, niet alleen binnens- maar ook buitenshuis.

KMSKA

Ja dat lees je goed, vorig jaar werden we gecontacteerd door het Koninklijk Museum voor Scho… ach, je weet goed genoeg waar die afkorting voor staat. Een uniek project, want voor niets minder dan de intrede van de Ensor-collectie kwam het KMSKA bij ons aankloppen.

Die collectie verhuisde in september 2024 van het Oostendse Ensorhuis naar de vernieuwde museumhallen op het Antwerpse Zuid. De vraag was simpel: maak van deze overdracht een heuse beleving. Maar hoe vertaal je dat in een creatief concept dat mensen raakt? Ons antwoord: een symbolische stoet, gebaseerd op Ensors liefde voor maskers, carnaval en zijn iconische badkoets.

We werkten vier wandelroutes uit – van Oostende naar Antwerpen – verspreid over vier dagen. Met vaste wandelaars, animatie onderweg en aandacht in de media (inclusief VRT en ATV). En de badkoets, die droegen we natuurlijk lekker met ons mee. Onderweg zorgden we voor visuele verslaggeving, gaande van foto’s tot losstaande interviews, recaps per route en een aftermovie.

Een huzarenwerk om productioneel in orde te krijgen. Vergunningen aanvragen voor onze optocht door een stad en bijhorende pitstops op grote markten, contact opnemen met lokale randanimatie, aan Ensor gelinkte plekken langs onze routes opzoeken, callsheets opstellen zodat iedereen wist waar en wanneer hij of zij verwacht werd… Ons productieteam draaide op volle toeren om onze Ensor-stoet in goede banen te leiden.

Een tocht met veel zweet, enkele tranen en vooral bakken trots. Een perfect voorbeeld van hoe wij als communicatiebureau alles in huis hebben om projecten mee vorm te geven – van strategisch concept tot creatieve uitvoering. En een nog beter voorbeeld van hoe wij als team écht Onuitwisbaar werk kunnen leveren.

Drie cases waar we terecht heel trots op zijn. Niet (alleen) door de grote omvang, de mooie doelen, de toffe klanten. Wel omdat ze perfect aantonen dat ons team in staat is om grote, veelomvattende projecten tot een perfect einde te brengen. Zit je zelf te broeden op zo’n groot idee? Klop dan eens bij ons aan, team Onuitwisbaar staat voor je klaar!